111 yıldır yanan ampül

111 yıldır yanan ampül : Ampülün icad edildiği dönemden beri beri yandığı söylenen ampül beni de olmak üzere herkesi şaşkına çevirdi.
 ABD'nin Kaliforniya eyaletinde Livermore kasabasında bir itfaiyeye kurulan ampul  110 yıldır yanıyor. 1901 yılında bir işadamı tarafından itfaiyeye bağışlanan ampül bu dönemden beri birkaç küçük istisna dışında yanmaya devam ediyormuş.
Kasabanın elektrikcisi Lynn Owens ampulün bu kadar uzun zamandır yanmasının bilim adamlarını şaşırttığını belirtiyor. 4 watt'lık ampulün nasıl bunu başardığı halen merak konusu. Ancak ampulü tasarlayan kişi Edison'un rakibi Adolphe Chailet. Chailet Edison'dan daha iyi ampul yapma iddiasına giren kişi. Chailet'in bu rekabetle bu kadar uzun ömürlü ampul tasarladığı tahmin ediliyor.
Geçtiğimiz günlerde 111. yılını kutlamış.Kasabaya ampülün sayesinde birçok turist geliyormuş.Gines rekorlar kitabına da girmiş.

4 comments:

  1. :::))) sende de bunu beklerdim :) bir veya iki defa kesinti olmuş şuana kadar yani ampul sönmüş...

    ReplyDelete
  2. doğru söylüyor bahar bende ilk onu düşündüm :9

    ReplyDelete
  3. katılıyorum bahara bende ilk onu düşünmüştüm

    ReplyDelete